sisältöön »
Tekstikoko Suurenna fonttikokoa

fiilis-someron-kulttuuri.jpg

Yhdistys

Someron Kulttuuri ry on perustettu vuonna 2005 yhdessä Someron kaupungin kanssa edistämään kulttuuritoimintaa ja -harrastamista Somerolla. Tuotamme alueen kulttuuripalveluja yhteistyössä jäsenyhdistystemme kanssa. Kulttuuri ry:llä on 19 varsinaista jäsenyhdistystä ja 1 kannatusjäsenyhdistystä. Kaupungin keskustassa sijaitseva Kiiruun tila toimii kaupunkilaisten kulttuurikeskuksena. Tunnelmallisen Kiiruun puiston keskellä sijaitsee myös Someron Kulttuuri ry:n toimisto.

Someron Kulttuuri ry:n päätöksistä vastaa johtokunta. Johtokunta koostuu yleisen kokouksen valitsemista henkilöistä. Yleisessa kokouksessa jokaisella jäsenyhdistyksellä on yksi ääni ja kaupungilla kolme ääntä. Yhdistyksen kulttuurituottaja toimii johtokunnan sihteerinä. Puheenjohtaja valitaan vuosittain ja muiden johtokunnan jäsenten toimikausi kestää kolme vuotta.

Kulttuuri ry:n johtokunta v. 2023

• Olla-Riitta Mäkelä, pj.
  • Marika Haapala, Somero-Seura ry
  • Pia Tuomonen, Metka Kööri ry
  • Inkeri Majuri, Someron Naiskuoro ry
  • Marika Jensen, Someron Kuvataideyhdistys ry
  • Leena Laurén, Someron kaupunki
  • Marko Sirro, Somerniemen VPK ry
  • Annika Kuntsi, Somerniemen musiikki- ja teatteriyhdistys ry
  • Merja Rintamaa-Lehtonen, Someron Nuorisoseura ry
  • Minna Kari-Åberg, Someron omakotiyhdistys ry
  • Anita Hallapelto, Monokas ry

Yhdistyksen toiminnallisesta työstä vastaa toiminnanjohtaja. Toiminnanjohtajan tehtävänä on mm. kulttuuritapahtumien koonti ja organisointi, Kiiruun tilan hallinnointi sekä yhdistyksen toiminnan kehittäminen.

Toiminnanjohtaja
Liisa Mattila

Kulttuurituottaja
Eeva Pettersson (äitiyslomalla 11.3.2013 alkaen)

Someron Kulttuuri ry

Joensuuntie 22
31400 Somero

Toiminnanjohtaja / Someron Kulttuuri ry.

Liisa Mattila
p. +358447791383